Medicació familiar en el context del confinament per la COVID-19

Dimarts, 31 de març de 2020 a les 00:00

El Consell Comarcal de l’Alt Penedès manté l’oferiment de la mediació com a recurs adequat per afrontar els conflictes derivats del confinament obligatori

La convivència continuada durant totes les hores del dia pot acabar originant conflictes entre les persones obligades a viure en un mateix domicili: conflictes de parella, conflictes intergeneracionals o conflictes entre germans. També pot originar conflictes amb els veïns per motiu de sorolls, horaris, etc.

Les mesures d’aïllament social també dificulten l’organització i el compliment de les custòdies compartides dels menors quan els progenitors estan separats. Malgrat els desplaçaments amb menors o per visitar menors estan permesos quan es tracta de donar compliment a les custòdies compartides, moltes parelles han optat per reorganitzar els horaris i els dies de les visites establerts en el conveni regulador de la separació.

Altres parelles voldrien arribar a acords en aquest sentit però no ho han aconseguit.

Per a aquests casos i per a d’altres similars, el Servei de Mediació del Consell Comarcal de l’Alt Penedès continua oferint els seus serveis. Com que no es pot fer atenció presencial, és fa una mediació indirecta; s’utilitzen els recursos de mediació més adients per a cada cas i els mitjans tècnics disponibles: correu electrònic, telèfon, videotrucades o plataformes com Skype o Zoom. Si cal, es poden fer reunions virtuals amb 3 persones alhora.

Les tècniques del Servei Comarcal de Mediació fan una primera atenció a la persona que sol·licita la mediació. Fan un treball de contenció, ajuden la persona a mirar el conflicte des d’una altra perspectiva, potencien els seus recursos per resoldre el conflicte amb eines i habilitats mediadores i contribueixen a pacificar la relació. Seguidament, si es creu convenient, contacten amb l’altra part en conflicte per oferir-li la mateixa atenció. Si ambdues persones així ho desitgen, les ajuden a parlar, a comunicar-se inquietuds i necessitats, i a arribar a un acord voluntari.

Les persones que vulguin contactar amb el Servei de Mediació poden adreçar-se per correu electrònic a mediacio@ccapenedes.cat, també poden telefonar o enviar un missatge de whatsapp al número 696 610 224. L’atenció del Servei de Mediació és gratuïta i confidencial. Si, a més, cal algun tipus d’assessorament jurídic complementari en matèria de família, el Consell Comarcal també disposa d’un Servei d’Atenció Jurídica gratuït per a aquests casos.

 

 

 

 

 

Darrera actualització: 31.03.2020 | 15:33